Expoziții

De fiecare dată când vorbim despre EXPOROMÂNIA încercăm să explicăm de ce o astfel de arhivă este utilă: este un amestec de materiale și teme prin care poți explora evenimente majore și momente din viața cotidiană, observând cum s-au schimbat obiceiurile, moda, tehnologia și societatea în decursul secolului 20.

Arhiva poate fi folosită pentru a construi narațiuni istorice sau pentru a analiza teme precum evoluția urbanismului, propaganda politică, rolul femeii în societate sau impactul războaielor. Pentru educație, aceste materiale pot fi integrate în lecții interactive, proiecte școlare sau universitare, oferind exemple vizuale și documentare autentice.

De asemenea, artiști, jurnaliști și creatori de conținut pot folosi arhiva pentru a găsi inspirație, pentru a dezvolta proiecte culturale sau pentru a realiza articole și documentare.

Știați că acum nu foarte mult timp, când internetul încă nu apăruse și telefoanele erau destul de rare oamenii comunicau mult trimițând vederi sau cărți poștale sau ilustrate? Imaginile de pe cărțile poștale spun o poveste despre un loc și o epocă, dar rândurile rămase de la cei care le-au trimis, de la cei care le-au primit spun o poveste despre vieți de oameni. Micile istorii din istoria mare.
Expoziția ExpoRomânia despre Brăila pleacă de la aceste trei cuvinte: oameni, locuri și povești. Am plecat de fapt de la temele găsite pe descoperabraila.ro, care găzduiesc cu generozitate această expoziție digitală, și am ales cîteva imagini pentru fiecare temă, din trei etape istorice diferite.
Spre deosebire de celelalte expoziții digitale publicate pe ExpoRomânia, această expoziție are un numitor comun și un criteriu de selecție puțin diferite, limba. Am selectat din arhiva ExpoRomânia o serie de reclame în limba maghiară, din diferite publicații apărute în perioada comunistă.
Revista Realitatea Ilustrată a jucat un rol central în organizarea primului concurs oficial de Miss România în 1929, sub patronajul Miss Univers, promovând frumusețea, eleganța și emanciparea femeii în perioada interbelică. Concursurile, desfășurate în locații prestigioase, au oferit tinerelor românce oportunitatea de a participa la competiții internaționale, dar au fost eliminate după instaurarea regimului comunist, care vedea astfel de evenimente ca fiind în contradicție cu ideologia sa. După 1989, concursurile de frumusețe au revenit în forță, reflectând schimbările culturale și sociale din România postcomunist
Dacia, mașina românilor în comunism este o expoziție digitală care explorează povestea unuia dintre produsele-simbol ale României din perioada regimului comunist. Lansată în 1968, Dacia a devenit rapid un element central al vieții cotidiene, fiind nu doar un mijloc de transport, ci și un simbol al statutului social și al progresului tehnologic din epocă. Expoziția oferă o imagine despre modul în care autoturismul Dacia era prezent în viața oamenilor. Pentru milioane de români, deținerea unei Dacii era un vis mult râvnit, reflectând complexitatea economiei planificate și a vieții sub comunism.
Filter
Apply Filters