Expoziția ExpoRomânia despre Brăila pleacă de la aceste trei cuvinte: oameni, locuri și povești. Am plecat de fapt de la temele găsite pe descoperabraila.ro, care găzduiesc cu generozitate această expoziție digitală, și am ales cîteva imagini pentru fiecare temă, din trei etape istorice diferite.
Pe Descoperă Brăila pot fi citite portrete mai lungi sau mai scurte ale personalităților orașului. Dar pentru că ExpoRomânia e dorește a fi un muzeu al firescului, o istorie ilustrată a secolului 20 prin viața de zi cu zi a oamenilor, am ales din arhiva exporomania.ro trei imagini cu trei cetățeni din Brăila, fericiți câștigători ale unor mașini, la loz în plic.
În perioada comunistă, jocurile de noroc organizate de autorităţi au fost una dintre modalitățile prin care cetățenii României puteau obţine autoturisme. Se putea câștiga la loz în plic, jucând la Pronosport sau prin tragerile la sorți organizate periodic de Casa de Economii și Consemnațiuni (C.E.C.) pentru depunătorii libretelor de economii cu dobândă şi câştiguri în autoturisme. Listele cu câștigători erau destul de lungi, la fiecare tragere obișnuită sau excepțională găsim zeci sau sute de nume.
Brăila este un oraș cu un patrimoniu arhitectural senzațional, are multe case, biserici, clădiri industriale absolut spectaculoase și cu o istorie extrem de interesantă, însă unul dintre locurile emblematice pentru oraș este Ceasul Public din Piața Traian.
De perioada de glorie economică a Brăilei se leagă probabil unele dintre cele mai interesante povești ale orașului, așa că am ales să facem o călătorie în timp cu câteva reclame la bănci și societăți de asigurări prezente în Brăila în prima parte a secolului 20.
Pentru pasionații de istorie, aceste reclame spun o întreagă poveste despre istoria și economia epocii, iar pentru brăileni spun o poveste despre rolul Brăilei într-o Românie interbelică dinamică, povestea unui oraș cu o puternică identitate economică și parte dintr-o rețea financiară interconectată la nivel național și internațional.